Til nye turkajak-roere i Strømmen 2024

Velkommen!

Velkommen til Kajakklubben Strømmen med 400 medlemmer og Danmarks skønneste rofarvand!

Her er aktivitet fra morgen til aften – både på vandet og i klubhuset.

Du kan få en printervenlig folder om kurset her

Begynderkursus

Kurset starter midt i april og slutter sidst i juni. På kurset vil du bl.a. lære at færdes sikkert i kajak, lære en god roteknik, redninger og meget mere.

For at blive frigivet skal du på kurset have roet 50 km sammen med instruktørerne, tage en svømmeprøve på 600 meter i havvand og en praktisk prøve til IPP2.

IPP er et Internationalt Paddle Pass, og i nedenstående link kan du se hvilke færdigheder, du skal kunne, for at blive frigivet IPP2 roer. https://drive.google.com/drive/folders/0B29tbIB8TxcweFRIeUxzSUQtZTA

Plan for begynderkursus 2024

Vi mødes i klubben omklædte og klar ved kajakkerne kl. 18.30, forventet sluttidspunkt kl. 21.30.

Tirsdagshold

Informationsaften

Tirsdag den 2. april kl. 18.30

Svømmehal

Lørdag den 13. april kl. 9-12 (info følger)

Intro til klub/turkajak

30. april kl. 18.30

7. maj kl. 18.30

14. maj kl. 18.30

21. maj kl. 18.30

28. maj kl. 18.30

Teoridag

4. juni kl. 18.30

Handicapløb

Onsdag 5. juni kl. 17.30

Svømmeprøver + teori

11.juni kl. 18.30

Heldagstur

Søndag d. 16. juni kl. 9-15

Praktiske prøver

18. juni kl. 18.30

Instruktører

Du vil komme til at møde flere instruktører og erfarne roere, der hjælper på holdene.

Kontakt ved afbud eller spørgsmål:

Dorte Søndergaard – tlf. 24246076

Flemming Laursen – tlf. 40588995

Dorte Nielsen – tlf. 40767719

Ro-områder

Når du har bestået prøven og er blevet frigivet, vil du kunne opnå nedenstående ro-område B og senere ro-område C.

Område B: Gals Klint camping og til Gamborg, bunden af Ellebæk vig, max. 200 meter fra land. Tildeles efter frigivelse.

Område C: Frit ro-område indtil 500 meter fra land. Tildeles først efter, at der er roet en sæson og minimum 200 km

Nøgle til klubben

Du kan købe en nøgle til klubben ved at kontakte:

Flemming Laursen tlf. 40588995. Nøglen koster 150,00 kr. Betaling på mobile pay og når nøglen udleveres.

Elektronisk rokort

Rokortet viser hvilke kajakker og roere, der er på vandet, og er et sikkerhedsværktøj.

Før du skal på vandet skal rokortet udfyldes:

1. Vælg ”Ny tur på vandet”
  2. Vælg roer, der bruger kajakken
  3. Vælg kajak
  4. Vælg rute (fx Nord)
  5. Angiv en nærmere beskrivelse af turen (frivillig indtastning!)
  6. Afgangstidspunkt udfyldes automatisk
  7. Tryk på ”OK-knappen” og du kan nu tage på vandet

Når du kommer hjem fra turen skal rokortet afsluttes:

1. Klik på dit navn i det felt, der viser ”roere på vandet”, og dit rokort kommer frem.
  2. Indtast antal roede km og vælg afslut turen
  3. Hjemkomst tidspunkt er automatisk indsat
  4. Tryk på OK-knappen. Hermed er rokortet afsluttet og sat på plads

Du har mulighed for at tilmelde dig adgang til rokortet, så du kan logge dig på hjemmefra og se planlagte ture m.m. Du kan også vælge at få en mail, når der oprettes nye ture på rokortet og nyheder fra klubben. Link til adgang findes på hjemmesiden www.kajakklubbenstrommen.dk . Det er ikke muligt at reservere kajak hjemmefra.

Sikkerhedsbestemmelser

Du er forpligtet til at læse klubbens vedtægter, sikkerhedsbestemmelser og ordensregler. Tjek hjemmesiden www.kajakklubbenstrommen.dk under fanen information, vedtægter, sikkerhed og ordensregler.