Om ungdommen i Strømmen

Kajakklubben Strømmen støtter meget op omkring ungdomsarbejdet, hvilket er en af grundene til, at vi har en dejlig stor ungdomsafdeling. Der er et godt trænerteam + hjælp fra erfarne roere i klubben + mange skønne unge.

Børnene kan starte fra 8-års alderen (det vil dog mest være i havkajak). På børneholdet forventes det, at forældre hjælper børnene med at finde kajakken frem og komme på vandet og op igen J.

Børn og unge tilmeldes faste hold på bestemte ugedage – men vi vil også arrangere fællesaktiviteter i løbet af sæsonen. Nye kan starte i august, hvis der er plads på holdene. Interesserede kan tilmelde sig ventelisten til ungdomshold (se Medlemskab / Indmeldelse).

Meget af træningen er baseret på Dansk Kano og Kajaks materiale over IPP-standarderne (International Paddle Pass).

Fx kræves IPP2-niveauet for at komme til at ro alene